[:tr]
Projenin amacı Arap Kökenli Türk vatandaşlara (özellikle 6. Bölgede yaşayanlara) Arapça okuma-yazma ve fasih Arapçanın temellerini öğreterek onlara iş fırsatı bulma konusunda yardımcı olmaktır.
Bilindiği gibi Türkiye’nin Güney ve Güneydoğu bölgelerinde Arap kökenli Türk vatandaşlar yaşamaktadır. Bu vatandaşlar, evlerinde Arapça konuştukları halde dünyanın en yaygın 5. Dili, 22 ülkenin resmi dili ve 300 milyon insanın anadili olan Arapçayı iş hayatlarında kullanamamaktadırlar. Amacımız bu vatandaşlara Arapça öğreterek kendilerine meslekler kazandırıp 6. Bölgeyi kalkındırmak için hükümetin uyguladığı projelere bir katkıda bulunmaktır.
Projenin, hâlihazırda, Siirt ve İstanbul olmak üzere iki ayağı vardır;
Siirt:
- Siirt ve çevresinde yaşayan Suriyeli Arapça hocalarımız sosyal medya aracılığıyla tespit edildiler ve 25-26 Ekim 2013 tarihlerinde kendileriyle Siirt’te mülakatlar düzenlenerek 3 hoca proje için seçildi.
- Siirt Eğitim-Kültür ve Yardımlaşma Vakfı aracılığıyla Siirt Valisi Sayın Ahmet AYDIN Bey’le irtibata geçildi ve kendisi projemize destek vereceklerini dile getirdiler.
- Siirt Vali Yardımcısı Sayın Mustafa PALA Bey ziyaret edildiler. Seçilmiş olan 3 Suriyeli Arapça hocasının halk eğitim merkezinde istihdam edilmeleri ve AKTAK derslerimizin söz konusu merkezde verilmesi üzerinde kendileriyle anlaşma sağlandı.
- Projenin Siirt afişleri hazırlanıp Siirt’e gönderildi.
Siirt’te ilk meyvelerimizi aldık.
AKTAK Siirt kursiyerlerimize, 4 Nisan Cuma günü Sayın Siirt Valisi Ahmet Aydın Beyin katılımıyla gerçekleştirilen mezuniyet töreninde, AKTAK başarı belgelerini verdik.
İstanbul:
- Siirtlilerin yoğun bir şekilde ikamet ettiği Fatih ilçesinde AKTAK derslerini icra edecek uygun bir derslik ayarlanıp kayıtların başladığı Siirt Vakfı aracılığıyla duyuruldu.
- Fatih’teki AKTAK projesi derslerini vermek üzere, daha önce Mısır’da okuma yazmayı bilmeyen Mısırlılara yönelik kurs veren ve bu alanda uluslararası projelerde 5 senelik tecrübeye sahip bir hoca üniversitemizde istihdam edildi ve eğitim malzemeleri hazırlandı.
- Projenin Fatih afişleri hazırlanıp Fatih’e gönderildi.
Eğitim
Toplamda 200 saatten oluşan 4 kurluk programda; Okuma, Yazma, Dilbilgisi, Doğru Telaffuz, Akıcı Okuma, İmla, Dinleme ve Fasih Arapçanın Anahtar Kelimeleri derslerinin verilmesi planlanmaktadır.
1. Kur (60 Saat) 4 Hafta | Saat | 2. Kur (60 Saat) 4 Hafta | Saat | 3. Kur (40 Saat) | Saat | 4. Kur (40 Saat) | Saat |
Okuma | 20 | Okuma | 16 | F. Arapça Metinleri | 12 | F. Arapça Metinleri | 12 |
Yazma | 20 | Akıcı Okuma | 4 | Dilbilgisi | 12 | Dilbilgisi | 12 |
Doğru Telaffuz | 20 | Yazma ve İmla | 16 | Dinleme | 8 | Dinleme | 16 |
F. Arapça Anah. Kelimel. | 20 | F. Arapça Kelimeleri | 12 | Doğru Telaffuz | 4 | ||
F. Arapça Metinleri | 8 | İmla | 4 | ||||
Doğru Telaffuz | 4 |
Projenin Siirt uygulaması bir pilot uygulamadır. Daha sonra, Şanlıurfa, Mardin ve Antakya gibi Arap kökenli Türk vatandaşların yoğunluk teşkil ettiği bütün illerde AKTAK projesinin uygulanması hedeflenmektedir. Bu proje sayesinde ülkemizin, içinde yaşayan zengin ve çeşitli demografik yapısından daha fazla istifade edebilmesi hedeflenmektedir. Ayrıca AKTAK projesi sayesinde Suriye’den Türkiye’ye sığınan nitelikli Arapça öğretmenleri tüketen bireylerden üreten bireyler haline dönüşebileceklerdir.
Projenin amacı Arap Kökenli Türk vatandaşlara (özellikle 6. Bölgede yaşayanlara) Arapça okuma-yazma ve fasih Arapçanın temellerini öğreterek onlara iş fırsatı bulma konusunda yardımcı olmaktır.
Bilindiği gibi Türkiye’nin Güney ve Güneydoğu bölgelerinde Arap kökenli Türk vatandaşlar yaşamaktadır. Bu vatandaşlar, evlerinde Arapça konuştukları halde dünyanın en yaygın 5. Dili, 22 ülkenin resmi dili ve 300 milyon insanın anadili olan Arapçayı iş hayatlarında kullanamamaktadırlar. Amacımız bu vatandaşlara Arapça öğreterek kendilerine meslekler kazandırıp 6. Bölgeyi kalkındırmak için hükümetin uyguladığı projelere bir katkıda bulunmaktır.
Projenin, hâlihazırda, Siirt ve İstanbul olmak üzere iki ayağı vardır;
Siirt:
- Siirt ve çevresinde yaşayan Suriyeli Arapça hocalarımız sosyal medya aracılığıyla tespit edildiler ve 25-26 Ekim 2013 tarihlerinde kendileriyle Siirt’te mülakatlar düzenlenerek 3 hoca proje için seçildi.
- Siirt Eğitim-Kültür ve Yardımlaşma Vakfı aracılığıyla Siirt Valisi Sayın Ahmet AYDIN Bey’le irtibata geçildi ve kendisi projemize destek vereceklerini dile getirdiler.
- Siirt Vali Yardımcısı Sayın Mustafa PALA Bey ziyaret edildiler. Seçilmiş olan 3 Suriyeli Arapça hocasının halk eğitim merkezinde istihdam edilmeleri ve AKTAK derslerimizin söz konusu merkezde verilmesi üzerinde kendileriyle anlaşma sağlandı.
- Projenin Siirt afişleri hazırlanıp Siirt’e gönderildi.
Siirt’te ilk meyvelerimizi aldık.
AKTAK Siirt kursiyerlerimize, 4 Nisan Cuma günü Sayın Siirt Valisi Ahmet Aydın Beyin katılımıyla gerçekleştirilen mezuniyet töreninde, AKTAK başarı belgelerini verdik.
İstanbul:
- Siirtlilerin yoğun bir şekilde ikamet ettiği Fatih ilçesinde AKTAK derslerini icra edecek uygun bir derslik ayarlanıp kayıtların başladığı Siirt Vakfı aracılığıyla duyuruldu.
- Fatih’teki AKTAK projesi derslerini vermek üzere, daha önce Mısır’da okuma yazmayı bilmeyen Mısırlılara yönelik kurs veren ve bu alanda uluslararası projelerde 5 senelik tecrübeye sahip bir hoca üniversitemizde istihdam edildi ve eğitim malzemeleri hazırlandı.
- Projenin Fatih afişleri hazırlanıp Fatih’e gönderildi.
Eğitim
Toplamda 200 saatten oluşan 4 kurluk programda; Okuma, Yazma, Dilbilgisi, Doğru Telaffuz, Akıcı Okuma, İmla, Dinleme ve Fasih Arapçanın Anahtar Kelimeleri derslerinin verilmesi planlanmaktadır.
1. Kur (60 Saat) 4 Hafta | Saat | 2. Kur (60 Saat) 4 Hafta | Saat | 3. Kur (40 Saat) | Saat | 4. Kur (40 Saat) | Saat |
Okuma | 20 | Okuma | 16 | F. Arapça Metinleri | 12 | F. Arapça Metinleri | 12 |
Yazma | 20 | Akıcı Okuma | 4 | Dilbilgisi | 12 | Dilbilgisi | 12 |
Doğru Telaffuz | 20 | Yazma ve İmla | 16 | Dinleme | 8 | Dinleme | 16 |
F. Arapça Anah. Kelimel. | 20 | F. Arapça Kelimeleri | 12 | Doğru Telaffuz | 4 | ||
F. Arapça Metinleri | 8 | İmla | 4 | ||||
Doğru Telaffuz | 4 |
Projenin Siirt uygulaması bir pilot uygulamadır. Daha sonra, Şanlıurfa, Mardin ve Antakya gibi Arap kökenli Türk vatandaşların yoğunluk teşkil ettiği bütün illerde AKTAK projesinin uygulanması hedeflenmektedir. Bu proje sayesinde ülkemizin, içinde yaşayan zengin ve çeşitli demografik yapısından daha fazla istifade edebilmesi hedeflenmektedir. Ayrıca AKTAK projesi sayesinde Suriye’den Türkiye’ye sığınan nitelikli Arapça öğretmenleri tüketen bireylerden üreten bireyler haline dönüşebileceklerdir.
The purpose of the project is to teach Arabic reading-writing skills and teach the fundamentals of the language to help them have access to better job opportunities.
As widely known, there are Turkish citizens of Arabic origin in the Southern and Southeastern regions of Turkey. Although they speak Arabic in their homes, they cannot use their Arabic, the 5th most common language of the world, official language of 22 countries and 300 people in their work life. Our goal is to teach Arabic to these people and teach them a profession to contribute to the projects run by the government to develop the 6th region.
Our project is currently have two centers ; one in Siirt and one in Istanbul.
Siirt:
Syrian Arabic language teachers who live in Siirt and in the surrounding area were identified and interviews were conducted with these teachers on October 25-26 2013 and 3 teachers were selected for the project.
Mr. Ahmet AYDIN was contacted through Siirt Education- Culture and Solidarity Foundation and the governor expressed his support for the project.
Mr. Mustafa PALA, the Deputy Governor of Siirt was visited. Based on the agreement made with the local management 3 Syrian Arabic teachers will be employed in the public education center and our AKTAL lessons will be given in that center.
Siirt posters of the project were prepared and sent to Siirt.
We had the first outcomes of our project in Siirt.
AKTAK Siirt course participants received their certificates in the graduation ceremony with the participation of Mr. Ahmet Aydın, Siirt Governor on April 4, Friday.
Istanbul :
A suitable classroom for AKTAK courses was found in Fatih district of Istanbul where Syrian immigrants are mostly located and announced by Siirt Foundation.
A teacher who have been working in a course that teaches reading and writing to Egyptians in Egypt and who has a 5 years of experience in international projects was recruited for the AKTAK project in Fatih and necessary educational materials are provided.
Fatih posters of the project were prepared and sent to Fatih
Course Program
In the program which consists of 4 levels and 200 hours of tuition; Reading, Writing, Grammar, Correct Pronunciation, Fluent Reading, Spelling, Listening and Keywords of Fluent Arabic lessons are planned
1. Level (60 hours) 4 Week | Hour | 2.Level (60 Hours) 4 Week | Hour | 3.Level (40 Hours) | Hour | 4. Level (40 Hours) | Hour |
Reading | 20 | Reading | 16 | F. Arabic Texts | 12 | F. Arabic Texts | 12 |
Writing | 20 | Fluent Reading | 4 | Grammar | 12 | Grammar | 12 |
Correct Pronunciation | 20 | Writing and Spelling | 16 | Listening | 8 | Listening | 16 |
Fluent Arabic Keywords | 20 | Fluent Arabic words | 12 | Correct Pronunciation | 4 | ||
F. Arabic Text | 8 | Spelling | 4 | ||||
Correct Pronunciation | 4 |
Siirt scheme is a pilot scheme of the project. In the future AKTAK project is planned to be repeated in other cities such as Sanliurfa, Mardin and Antakya where there are many Turkish citizens with Arabic origin. With this project the goal is to leverage from the rich and versatile demographic characteristics of our country. Additionally, qualified Arabic teachers from Syria who take refuge in Turkey can contribute to themselves and the economy rather than being only consumers thanks to AKTAK project.