29 Mayıs ARÖMER Hizmet Kalitesini Kurum İçi Eğitimlerle Geliştiriyor!

29 Mayıs ARÖMER, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında öğrencilerine daha kaliteli bir hizmet sunmak için eğitmenlere yönelik 16 saatlik kurum içi eğitim programı uyguladı. Bu program kapsamında alanında uzman hocalar tarafından Türkiye’de Klasik Arapça Eğitimi ile Arapça YDS sınavının içeriği hakkında eğitim verildi. Aynı zamanda ARÖMER’de eğitim veren hocalar çeşitli sunumlar yaparak Türkiye’deki Arapça Eğitimi ve Yabancı Dil Olarak Arapça Öğretim Yöntemleri üzerinde tartıştılar.

ARÖMER Artık Amerika’da da Hizmet Veriyor

aromer1

29 Mayıs ARÖMER Müdürü Yrd. Doç. Dr. İbrahim Helalşah, İslamic Association of Collin Country (IACC) tarafından kurulan ve Amerikan SMU üniversitesi ile ortaklaşa İslami Bilimler eğitimini veren Taqwa Seminary ile Amerika’da yeni projelere imza attı. ARÖMER Müdürü Helalşah, Taqwa Seminary davetlisi olarak 15-22 Ağustos tarihleri arasında Texas eyaletine gerçekleştirdiği ziyarette Teksas’ta Arapça eğitimi veren kurumların yöneticilerine ve bu kurumlarda Arapça dersleri veren hocalara eğitim verdi.

aromer2

ARÖMER’in Arapça öğretimi metotları ile ilgili bir hafta süren eğitimin ardından kursa katılan Arapça hocalarına ARÖMER Müdürü Yrd. Doç. Dr. İbrahim Helalşah katılım belgelerini takdim etti.

aromer3

Arapça öğretimi alanında yapılan bu işbirliğini devam ettirmek ve güçlendirmek için ARÖMER ile Taqwa Seminary arasında protokol imzalandı.

Amerikan Taqwa Seminary, önümüzdeki seneden itibaren ARÖMER’in Arapça Öğretmenleri Haydi Türkiye’ye projesinden Arapça hocaları istihdam etmek istediğini ve daha sonra Amerika’nın farklı eyaletlerinde İslami İlimler dersleri veren okullardaki Arapça eğitimine olan ihtiyacı karşılamak üzere ARÖMER Müdürü Yrd. Doç. Dr. İbrahim Helalşah ile işbirliği sağlamak isteğini ifade ettiler.

Ayrıca Amerika ziyareti sırasında ARÖMER Müdürü Yrd. Doç. Dr. İbrahim Helalşah Texas Eyaletinin Dallas şehrinde yaşayan Müslüman topluluğa Arapça’nın önemiyle ilgili iki farklı konuda İngilizce konferans verdi.

aromer4

ARÖMER, Üsküdar Üniversitesi’yle protokol anlaşması imzaladı

İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Arapça Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (ARÖMER) çalışma ve işbirliği alanlarını hızlı ve emin adımlarla genişletiyor. ARÖMER, Arapça öğretimi konusunda destek verdiği kurumlara bir yenisini daha ekledi.

15 Temmuz 2015 tarihinde ARÖMER, Üsküdar Üniversitesi Tasavvuf Araştırmaları Enstitüsü ile protokol anlaşması imzaladı. ARÖMER Müdürü Yrd. Doç. Dr. İbrahim Helalşah ile Üsküdar Üniversitesi Tasavvuf Araştırmaları Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Elif Erhan tarafından Üsküdar Üniversitesi’nde imzalanan Protokol çerçevesinde, Üsküdar Üniversitesi Tasavvuf Araştırmaları Enstitüsü ve Arapça öğretimi alanında kurmuş olduğu sistemle Türkiye’de en yetkin kurum olan İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Arapça Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi (ARÖMER) ile Enstitünün açacağı programlar çerçevesinde Arapça öğretilmesi konusunda işbirliği yapacaklar.

ARÖMER, lisansüstü programlara dahil olan katılımcı ve öğrencilerin Arapça öğrenmeleri ve özellikle metin okuma becerisi kazanmaları amacıyla Arapça kursları düzenlemeyi hedefleyen Üsküdar Üniversitesi Tasavvuf Araştırmaları Enstitüsü’ne deneyimli öğretim kadrosu ile kura dayalı özgün müfredat ve yöntemleriyle destek verecek.

Arapça YDS Kursu

aromer_slideryds

Arapça eğitimi kalitesiyle bilinen ve nitelikli eğitim kadrosuyla hizmetlerini dört farklı  ilde icra eden Arapça  Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi  ( ARÖMER ) simdi de sizlere 5 haftada 100 saatlik bir YDS Arapça kursunu sunmaktadır.

27 Temmuz – 28 Ağustos hafta içi her gün 17:00 -21:00

Yer: İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Bağlarbaşı kampüsü E-blok

‘’Arapça Öğretmenleri! Haydi Türkiye’ye-3’’ Projesi (AHT-3)

İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Arapça  Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi  ARÖMER’in Türkiye’deki Arapça öğretimine olan ihtiyacı karşılamak üzere 2 yıl önce hayata geçirdiği Arapça Öğretmenleri Haydi Türkiye’ye projesinin üçüncüsü bu yıl 9-15 Haziran tarihlerinde gerçekleştirildi.

Her yıl kendini daha da yenileyen ve daha kapsamlı hale gelen AHT Projesinin 3. Ayağı  kapsamında, 700’e yakın cv arasından gerekli incelemeler ve elemelerin ardından seçilen 105 Arapça hocasıyla sanal ortam üzerinde birer saatlik mülakat gerçekleştirildi.

Yapılan incelemeler ve mülakatların ardından Arapçayı yabancı dil olarak iyi öğreteceği kanısına varılan 40’a yakın nitelikli Arapça hocası 7 günlük eğitim programına katılmak ve gerçek sınıf ortamında üçer saatlik deneme dersleri vermek üzere Türkiye’ye davet edildi.

Gerçekleştirilen yedi günlük eğitimin ve daha sonradan incelenmek üzere kamerayla kayıt altına alınan deneme derslerinin ardından AHT-3 hocalarına katılım belgeleri verildi.

ARÖMER, AHT hizmetinden istifade etmek isteyen kurumlara AHT Projesinin vasıflı hocalarının özgeçmişleri, sınav mahiyetinde olan mülakat dökümleri ve üçer saatlik demo derslerinin videolarını göndererek Türkiye’de Arapça  Öğretimi kalitesini yükseltmeyi hedeflemektedir.

Ürdün Üniversitesi’yle Yapılan Anlaşma

İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Arapça Hazırlık Birimi öğrencilerini Temmuz ayında Ürdün’e gönderiyor. İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mustafa Sinanoğlu ile ARÖMER Müdürü ve Arapça Hazırlık Birimi Yöneticisi Yrd. Doç. Dr. İbrahim Helalşah Ürdün Üniversitesiyle yeni bir anlaşma imzaladılar. Bu anlaşma geçmiş yıllarda yapılan anlaşma ve uygulanan programlardan edinilen tecrübeler eşliğinde geliştirildi.

Ürdün Ünv Anlşma imzlnmsi

Ürdün Üniv anlaşma güncellenmesi

Ürdün Öğretmen Sendikası Ziyareti

100 bini aşkın Ürdünlü öğretmenin üye olduğu, Ürdün Öğretmen Sendikası’na Türkiye’ye nitelikli Arapça öğretmenleri kazandırma amacıyla düzenlenen Arapça Öğretmenleri Haydi Türkiye’ye Projesi’nin 3. ayağı; AHT3 hazırlıkları kapsamında, ARÖMER Müdürü Yrd. Doç. Dr. İbrahim Helalşah tarafından gerçekleştirilen ziyarette, Ürdün’ün en nitelikli öğretmenleriyle buluşması için ön protokol anlaşması yapıldı.

Ürdün Öğrtmn Sndkası toplantısı

ARÖMER'den Ürdn Öğrtmn Sndksna hediye

ARÖMER, Pamukkale Üniversitesi’ndeydi

[:tr]

29 Mayıs ARÖMER, Türkiye’nin muhtelif illerinde Arapça eğitimi veren üniversite ve eğitim kurumlarındaki Arapça eğitim kalitesini yükseltmeyi, bu kurumlardaki Arapça eğitiminin uluslararası dil eğitimi kriterlerine uygun olarak verilmesini sağlamayı ve bu alanda kurumlara akreditasyon belgeleri vermeyi hedefliyor.

Bu bağlamda 3 Nisan Cuma günü Edirne Trakya Üniversitesi’ni ziyaret eden ARÖMER Müdürü Yrd. Doç. Dr. İbrahim HELALŞAH, 10 Nisan Cuma günü de Denizli’de bulunan Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’ni ziyaret ederek buradaki Arapça hocalarına iki saatlik bir eğitim verdi. Verdiği eğitimde Dr. Helalşah, ARÖMER dil eğitimi metotlarını, çok amaçlı mülakat sistemini ve dil öğretiminde ARÖMER’in kullandığı inovatif  fikirleri anlattı.

Bunun yanı sıra Dr. Helalşah, ARÖMER’in AHT, AKTAK ve ATAP projeleriyle ilgili kısa bilgiler verip tekrar görüşmek dileğiyle Pamukkale Üniversitesi Arapça hocalarıyla vedalaştı.

[:en]

29 Mayıs ARÖMER, Türkiye’nin muhtelif illerinde Arapça eğitimi veren üniversite ve eğitim kurumlarındaki Arapça eğitim kalitesini yükseltmeyi, bu kurumlardaki Arapça eğitiminin uluslararası dil eğitimi kriterlerine uygun olarak verilmesini sağlamayı ve bu alanda kurumlara akreditasyon belgeleri vermeyi hedefliyor.

Bu bağlamda 3 Nisan Cuma günü Edirne Trakya Üniversitesi’ni ziyaret eden ARÖMER Müdürü Yrd. Doç. Dr. İbrahim HELALŞAH, 10 Nisan Cuma günü de Denizli’de bulunan Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’ni ziyaret ederek buradaki Arapça hocalarına iki saatlik bir eğitim verdi. Verdiği eğitimde Dr. Helalşah, ARÖMER dil eğitimi metotlarını, çok amaçlı mülakat sistemini ve dil öğretiminde ARÖMER’in kullandığı inovatif  fikirleri anlattı.

Bunun yanı sıra Dr. Helalşah, ARÖMER’in AHT, AKTAK ve ATAP projeleriyle ilgili kısa bilgiler verip tekrar görüşmek dileğiyle Pamukkale Üniversitesi Arapça hocalarıyla vedalaştı.

[:ar]

29 Mayıs ARÖMER, Türkiye’nin muhtelif illerinde Arapça eğitimi veren üniversite ve eğitim kurumlarındaki Arapça eğitim kalitesini yükseltmeyi, bu kurumlardaki Arapça eğitiminin uluslararası dil eğitimi kriterlerine uygun olarak verilmesini sağlamayı ve bu alanda kurumlara akreditasyon belgeleri vermeyi hedefliyor.

Bu bağlamda 3 Nisan Cuma günü Edirne Trakya Üniversitesi’ni ziyaret eden ARÖMER Müdürü Yrd. Doç. Dr. İbrahim HELALŞAH, 10 Nisan Cuma günü de Denizli’de bulunan Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’ni ziyaret ederek buradaki Arapça hocalarına iki saatlik bir eğitim verdi. Verdiği eğitimde Dr. Helalşah, ARÖMER dil eğitimi metotlarını, çok amaçlı mülakat sistemini ve dil öğretiminde ARÖMER’in kullandığı inovatif  fikirleri anlattı.

Bunun yanı sıra Dr. Helalşah, ARÖMER’in AHT, AKTAK ve ATAP projeleriyle ilgili kısa bilgiler verip tekrar görüşmek dileğiyle Pamukkale Üniversitesi Arapça hocalarıyla vedalaştı.

[:]

ARÖMER’den Trakya Üniversitesi’ne ziyaret

ARÖMER, AHT projesinin ürünü olarak 2 sene önce 4 Arapça öğretmeni temin ettiği Trakya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’ne bir ziyaret gerçekleştirdi.
3 Nisan Cuma günü söz konusu fakülteyi ziyaret eden 29 Mayıs ARÖMER Müdürü Yrd. Doç. Dr. İbrahim HELALŞAH,  Fakülte Dekan Yardımcısı ile Arapça öğretmenlerine de bir sunum yaptı. Sunumda ARÖMER kur sistemi, değerlendirme kriterleri, ARÖMER TOHİ indeksi ve çok amaçlı mülakat düzeni gibi önemli konulara değinildi.

ARÖMER Rize-Güneysu İHL’de

İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi Arapça Öğretim Uygulama ve Araştırma Merkezi (ARÖMER), genç nesillerin erken yaşta Arapça öğrenmesi için iki sene önce başlattığı ve üç ilde farklı kurumlarda uyguladığı Anahtar Teslim Arapça Projesi (ATAP) kapsamında 28 Şubat Cumartesi günü ARÖMER Merkezi Sınav Komisyonu (ARÖMER-MSK) aracılığıyla Rize Güneysu İmam Hatip Lisesinde kontrol mülakatlarını düzenledi.

Rize Güneysu Kaymakamı ve Belediye Başkanı ATAP projesine büyük ilgi göstererek Güneysu İHL’de yapılan mülakatları bizzat yerinde takip etti. ARÖMER Müdürü Yrd. Doç. Dr. İbrahim Helalşah, ARÖMER’in faaliyetlerini kendilerine anlattı.

ARÖMER, ATAP Projesi kapsamında Rize Güneysu İmam Hatip Lisesine kadrosundan nitelikli üç Arap asıllı Arapça öğretmeni görevlendirerek söz konusu okuldaki Arapça eğitimini A’dan Z’ye üstlendi.

ARÖMER-MSK her 10 haftada bir ATAP Projesi’nin uygulandığı her okulda komisyonlar oluşturarak sözlü sınav düzenliyor. Bu bağlamda 28 Şubat Cumartesi günü ARÖMER’in oluşturduğu 4 komisyonda 58 öğrenciye 20’şer dakikalık sözlü sınav yapıldı. Rize İlahiyat Fakültesinden 4 öğretim üyesi de bu komisyonda yer alarak öğrencilerin eğitim sürecini takip etmiş oldu.

Yapılan bu sınavda öğrenciler 3’er dakikalık bir Arapça sunumdan, ders kitaplarındaki alıştırmalardan, ders kitaplarındaki metinlerin seslendirip telefona kaydedilmesinden, Arapça okuma hızından, Arapça klavye kullanma hızından, Arapça kelimelerin mahreç ve telaffuzundan ve kendilerine her hafta dağıttığımız film kelimelerinin ezberinden sorumlu tutuldular.

Sınavdan sonra komisyonlar ve okul yönetimi bir araya gelerek durum değerlendirmesi yaptılar.

İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi ARÖMER, ATAP kapsamında, 7 Mart Cumartesi günü Samsun Atakum Anadolu İmam Hatip Lisesinde komisyonlar oluşturup öğrencileri sözlü sınava tabii tutacak.

ATAP Projesi hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.